close
Message Title
Message Text?
Yes
No
تی تی چو تولید کننده سرویس خواب
چگونه طراحی و رنگ اتاق خواب می تواند بر روحیه و سلامت شما تأثیر بگذارد

چگونه طراحی و رنگ اتاق خواب می تواند بر روحیه و سلامت شما تأثیر بگذارد

اعتراف کن اگر یک مورد وجود داشته باشد که به شدت از سلامتی خود غافل باشید ، خواب کافی است. براساس بنیاد ملی خواب ، بزرگسالان 18 تا 64 ساله باید هر شب هفت تا نه ساعت بخوابند ، در حالی که افراد مسن تر از 65 سال و بالاتر باید روزانه هفت تا هشت ساعت استراحت داشته باشند. با این حال ، شیوه زندگی مدرن مانع از پیگیری مداوم این شرایط خواب بسیاری از ما می شود. ارتباط بسیار زیادی با زمان کمی وجود دارد

وقت آن است که در سبک زندگی خود تجدید نظر کنید. هر شب چند ساعت خواب می بینید؟ آیا شما اغلب دچار قطع خواب می شوید؟ ممکن است شما ناآگاهانه دچار اختلالات خواب شوید. چندین روش وجود دارد که چگونه می توانید عادت های خواب خود را بهبود ببخشید. بیایید یک نکته را بررسی کنیم: کاوش در طراحی های داخلی اتاق خواب که می تواند بر سلامتی و روحیه شما تأثیر بگذارد.

قدرت رنگ ها را دست کم نگیرید

از زمان های قدیم ، مردم برای درمان مشکلات جسمی و روحی و همچنین تأثیرگذاری بر خلق و خوی از رنگ ها استفاده می کردند. در کروتراپی یا رنگ درمانی ، هر رنگ در طیف با خاصیت درمانی خاص همراه است. قرمز ، که انرژی را بیرون می زند ، بر قلب و عضلات تأثیر می گذارد. سبز که با تعادل و هماهنگی همراه است غده هیپوفیز را تنظیم کرده و سیستم عصبی را آرام می کند.

اگر برای تقویت روحیه خود به نکاتی در مورد بهترین رنگ اتاق خواب نیاز دارید ، بستگی به این دارد که چه نوع احساساتی را می خواهید تحریک کنید. نارنجی شور و شوق را افزایش می دهد ، رنگ زرد باعث شادابی می شود ، و آبی احساسات شدید مانند عصبانیت یا هیستری را آرام می کند. همچنین می توانید مطابق با طراحی قبل اتاق خواب خود ، رنگ ها را مخلوط و مطابقت دهید.

نور مصنوعی را کاهش دهید

محققان دانشگاه ایالتی اوهایو نشان می دهند که قرار گرفتن در معرض نور مصنوعی تأثیر منفی بر سلامت انسان دارد. دکتر رندی نلسون ، استاد علوم اعصاب و روانشناسی ، گفت: "افزایش روز افزون اختلالات افسردگی در انسان با افزایش استفاده از نور در شب در جامعه مدرن مطابقت دارد." حداقل اتاق خواب شما نور دیواری با بازوهای قابل تنظیم می تواند برای خواندن کنار تختخواب شما نصب شود در حالی که نورپردازی محیط با 2000 تا 4000 لومن برای لامپ کف مناسب است.

در تاریکی بخوابید

کارگران شیفت شامل پرستار و آتش نشان ممکن است برای خواب کافی به کمک اضافی نیاز داشته باشند. بدن ما طوری طراحی شده است که شب ها بخوابیم و یک برنامه قبور می تواند سلامت ما را به خطر بیاندازد. اتاق خواب خود را در هنگام خواب تاریک نگه دارید. می توانید پرده ها یا پرده هایی که مانع از نور هستند ، نصب کنید. برخی افراد حتی دیوارهای خود را با رنگهای تیره رنگ می کنند. برای اطمینان از خواب بی وقفه می توانید اتاق خود را نیز ضد صدا کنید. کاشی های آکوستیک را نصب کنید ، یک دستگاه صدای صوتی سفید بگیرید و کف خود را عایق بندی کنید.

مدیریت درهم و برهمی

یک فضای کثیف به ذهن کثیف منتهی می شود. اتاق خواب شما باید محل پناهندگی باشد - دور از سر و صدا و حواس پرتی فعالیت های روزانه شما. وقتی اتاق شما در هرج و مرج است ، چگونه می توانید استراحت کنید؟ طراحی اتاق خواب با فضای کافی برای فضای کافی را برنامه ریزی کنید. اگر کابینت های دیواری شما برای وسایل شما کافی نیست ، می توانید قطعات مبلمان که فضای ذخیره سازی مخفی دارند انتخاب کنید. همچنین می توانید قفسه های شناور را برای کتاب های خود ، عکس های قاب بندی شده و زیور آلات نصب کنید.

اتاق خواب خود را مطابق علایق خود طراحی کنید

آیا نمی توانید از بهترین طراحی اتاق خواب برای کمک به روحیه خود استفاده کنید؟ خودتان از منبع شروع کنید. مواردی که باعث افزایش روحیه شما می شود چیست؟ چه چیزی احساسات مثبت شما را تحریک می کند؟ برای کرم کتاب ، هیچ چیز رضایت بخش تر از دید کیف های مقاله نیست. اگر در یک فضای کوچک زندگی می کنید ، می توانید اتاق خواب خود را به یک کتابخانه مصور تبدیل کنید. قفسه های شناور را نصب کنید ، کتاب ها را از سقف آویزان کنید یا یک تختخواب خریداری کنید که شامل فضای ذخیره سازی باشد. می توانید یک صندلی راحت در کنار پنجره یا بالش های بزرگ برای منطقه خواندن خود بگیرید.

در صورت امکان از تلفن همراه در هنگام خواب استفاده نکنید

آیا می دانید نور پس زمینه تلفن هوشمند شما ساعت بدن شما را به هم می زند؟ طبق مطالعات ، این نور مصنوعی که در رایانه های لوحی و لپ تاپ نیز موجود است ، مغز را به این فکر می اندازد که روز است. بنابراین ، افرادی که شبانه از وسایل خود استفاده می کنند ، خواب سختی دارند. شب قبل با جلب رضایت زوزه از خواب بیدار شوید. تعداد وسایل الکترونیکی در اتاق خواب خود را کاهش دهید. اگر می توانید با تلویزیون کنار بیایید ، این بهتر خواهد بود. منطقه خواب خود را به منطقه بدون Wi-Fi تبدیل کنید.

خود را با رنگ سبز احاطه کنید

طرح های تقویت کننده حالت ارتباط زیادی با رنگ ها ، بافت ها و نمایش ها دارند. رنگ ، بصری بودن ، تأثیر آنی بر احساسات شما دارد. یک مطالعه توسط دانشگاه آمستردام خاطرنشان کرد: بافتهای پویا ، مانند مواردی که در طبیعت رخ می دهند ، مثبت بینی گرایی را تقویت می کنند. مواردی که بیانگر یک ایده ، علاقه یا ایدئولوژی هستند نیز می توانند به تنظیم روحیه فرد کمک کنند. قفسه های پر از کتاب برای کسانی که عاشق خواندن هستند خوشبختی می کند.

سبز با تحریک پذیری ، بی خوابی و فرسودگی شغلی مبارزه می کند. می توانید دیوار خود را با سایه های سبز رنگ کنید یا اتاق خواب خود را با مبلمان سبز طراحی کنید. همچنین می توانید برای تمیز کردن هوای داخل خانه ، گلدان های خانگی نیز اضافه کنید. این پالت ها را امتحان کنید: نعنا سبز آهک کم رنگ گل ذرت سفید چاق صورتی قند؛ مرکبات سبز پونه زنبق سفید فوکسیا؛ یشم یا رنگ پریده فیروزه ای عمیق آبشار زیتون روشن کبالت آبی.

باغ خود را در داخل خانه بیاورید

باغهای عمودی امروزه روندهای داغی هستند. این امر در درجه اول به دلیل فضای محدود در مناطق شهری و افزایش آگاهی نسبت به سلامتی و سلامتی است. فضاهای سبز مانند باغ ها و پارک ها با سلامت جسمی و روانی پیوند خورده است. شما نیازی به فیلم مربع اضافی ندارید تا طبیعت را درون اتاق خواب خود قرار دهید. مفاهیم عمودی باغ را کاوش کنید. می توانید گیاه دارویی یا باغ گل آویزان خود را داشته باشید.

هیچ کس نباید برای استراحت کافی خیلی شلوغ باشد. سلامتی شما تنها ثروت واقعی شماست. اگر به اندازه کافی نخوابید ، ممکن است در سبک زندگی شما مشکلی پیش آمده باشد یا ممکن است وضعیت پزشکی داشته باشید. مشکلات خواب ممکن است در اثر بیماری زمینه ای ایجاد شود. در صورت لزوم به پزشک مراجعه کنید. همچنین با ساخت اتاق خواب خود برای خوابیدن می توانید به خودتان کمک کنید. به یاد داشته باشید که بهترین راه برای تنظیم خلق و خوی شما با طرح های اتاق خواب شما این است که از زوزه خوب برخوردار شوید.

Written by Design Online

Jeanette Anzon, Blogger

www.decordesignshow.com

(امتیازی ثبت نشده است!)
نام ایمیل(اختیاری)
متن نظر ثبت